Subhanallah! Pokok Rukuk Mengadap Kiblat

21 Februari 2010

Subhanallah! Pokok Rukuk Mengadap Kiblat

Selama UF menjadi ajk PIBG Sekolah Kebangsaan Kota Warisan, Sepang, UF tak perasan langsung ada satu pokok Palm yang unik. Tapi kemarin 20 Feb 2010, ada sukan tahunan sekolah. UF menggantikan YDP PIBG menyampaikan ucapan aluan. Selesai majlis perasmian dan minum, UF mengiringi perasmi Tuan Mohd Alias Awang (wakil pengarah PPD Sepang) ke keretanya.

Setelah beliau beredar, UF, Pn. Rohaida (Guru Besar) dan 2 ajk PIBG bersembang di tempat parking kereta GB. Bersembang punya bersembang, barulah UF terpandang ke arah satu pokok Palm. Apa yang uniknya ialah pokok Palm ini seperti sedang rukuk. Menurut GB, pokok itu memang sedia ada sejak sekolah beroperasi dan kelihatan sedang rukuk. Yang paling ajaibnya ia rukuk mengadap kiblat.

Untuk menambah kepastian, UF ambil jam kiblat kepunyaan UF dan menguji sama ada betul pokok itu rukuk mengadap kiblat atau pun tidak. Subhanallah! Maha suci Allah, bila di uji dengan jam UF, memang sah pokok itu mengadap kiblat. Anda boleh lihat gambar-gambar pokok tersebut dibawah:




Untuk mengetahui kisah lanjut tentang pokok Palm ni, sila klik di sini!

Tiada ulasan