Hotel Residence & "Bersamamu" TV3

27 Ogos 2009

Hotel Residence & "Bersamamu" TV3

Semalam kumpulan Instinct dijemput untuk membuat persembahan bagi meraikan keluarga "Bersamamu" TV3 di Hotel Residence, Uniten, Bangi. Ini adalah tahun ke dua Instinct dijemput oleh Hotel Residence dan Ramadan kali ini ada 4 keluarga yang diraikan sambil berbuka puasa.

Asalnya UF pergi ke program tu nak buka puasa ja dan bawa sekali anak dan isteri. Sepatutnya Instinct perform 2 lagu sebelum berbuka tapi bila dah dekat pukul 7 malam, ahli Instinct (GG dan Aqmal) masih terperangkap dalam traffic jam di Sg. Besi. Bila sampai jam 7.45 malam, dieorang masih belum sampai-sampai lagi, terpaksalah UF jadi bidan terjun dengan Zarif berdua je naik atas pentas.

Yang lawak tu, si Zarif tu pulak datang pakai T-Shirt je sebab kostum ada kat Aqmal. Nasib baiklah UF bawa jaket hitam, dan bagi dia pakai. Tapi still nampak pelik la, sebab UF pakai baju Raihan, yang dia pula pakai jaket hitam sampai orang hotel tanya, kumpulan Instinct ni memang style baju tak sama ke? hehe…

Satu pengalaman lucu, sebab si Zarif hanya ingat lirik lagu Resah dan UF pulak hanya ingat lirik Anta Rabbuna dan Itmi’nan, itupun ingat-ingat lupa. Itulah yang terjadi masa UF tengah nyanyi dengan suara yang tak sedap tu, tetiba terlupa lirik. Tapi buat-buat cool, control macho macam takde apa yang berlaku. Bila kami dah perform 2 lagu, barulah si GG dan Aqmal sampai dan dieorang terus naik atas pentas untuk bersama kami menyanyikan lagu seterusnya.

Kepada Hotel Residence, UF bagi pihak kumpulan Instinct minta maaf banyak-banyak atas kekurangan yang berlaku semalam. Tahun depan jemputlah kami lagi walaupun itu hanya show amal. Insya Allah kami akan datang lagi.

(maaf atas kualiti gambar yang rendah)

Tiada ulasan