Ish Kalaulah Budak Tu Tak Mai….

21 Julai 2011

Ish Kalaulah Budak Tu Tak Mai….

Kelmarin 20hb Julai hari yang meletihkan... pagi pukul 7 sudah bergerak menuju ke Gopeng, Perak. Ada tugasan untuk temuduga dan ujian kepada calon Permata Insan di sana. Memandu sendirian dalam keletihan yang belum sudah kerana 18hb Julai, pergi ke Sekolah Tuanku Abd Rahman, Ipoh dan balik pada hari yang sama, juga dengan tujuan yang sama.

Setelah memandu lebih kurang 50 minit, berhenti di Restoran Jejantas Sg. Buluh untuk makan dan minum pagi. Nasi lemak kedai (sebelah Dunkin's Donut) tu memang sedap dan ramai juga orang makan di situ.

Lebih kurang jam 8 pagi, bergerak semula ke destinasi. Mula-mula layan radio tapi rasa boring mendengar, UF mula menyanyi sendiri. Cari ilham buat lagu baru. Dapat juga siapkan mukaddimah 1 lagu. Rasa nak terbitkan lagu munajat tu dalam album zikir yang sedang dirancang. Dah ada 6-7 zikir dan nasyid yang UF cipta sendiri. Insya Allah kalau ada rezki, akan terhasillah album tu. Ada sesiapa nak tolong terbitkan?

Bila menghampiri Tapah, banyak kereta di lorong sebelah menyala-nyalakan lampu tanda ada roadblock di hadapan. UF dah tahu dah sebab dua hari sebelum tu di kawasan tu ada polis dok tahan kereta yang bawa laju. UF maintain bawa 110 ja.... Bagus sungguh...

Tiba-tiba H/P berdering dan mantan anak murid UF yang jaga ujian Permata Pintar UKM di Gopeng tu call. Dia kata calon untuk Program Permata Insan tu tak datang ujian sebab balik kampung melawat datuknya yang sakit. Calon tu sebenarnya seorang ja.

Aduhhh.... lepas tu UF cakap, takpalah UF akan patah balik je lah. UF dok cari susur keluar untuk patah balik, lepas tu tengok-tengok susur keluar Gopeng. Dah alang-alang sampai Gopeng, UF terus ke sekolah tempat ujian tu dijalankan sebab dah dekat dengan tol Gopeng.

Bersembang sikit dengan anak murid UF dan pegawai JPN Perak, jam 11.45 Uf bertolak pulang ke Kota Warisan.

Memang ujian betul.... Alhamdulillah....

Tiada ulasan