12 April 2011

Permata Baru




Tarikh 8 April 2011 (Jumaat) jam 9.31 pagi, UF dianugerahkan oleh Allah seorang putera yang comel (usulifaqih Jr.). Due date memang 8hb pun. Minggu terakhir kandungan dr timbang berat baby 3.8kg dan dr suruh masuk wad 7hb.

UF sampai dari LCCT petang Khamis tu ke Airport Penang terus ke Hospital Besar Pulau Pinang bersama zaujah. Ikut perancangan awal nak induce pagi Jumaat dan beranak normal. Bila sampai hospital dan buat pemeriksaan semuanya nampak ok. Lepas Maghrib UF balik rumah di Tekun, USM sambil berdebar menanti hari esok. Maklumlah nak sambut baby baru dan yang bestnya hospital Penang membenarkan suami menemani isteri bersalin.

Pagi 8hb lepas hantar anak-anak ke sekolah, UF dapat panggilan daripada hospital bagitau yang zaujah UF perlu dibedah. Sebabnya masa air ketuban keluar, ia dah bercampur warna hijau. Dr. kata tu tanda baby dah berak dan bahaya kalau dia termakan najis sendiri dan zaujah UF perlu dibedah segera. Dengan kalutnya UF pergi ke hospital dan bila sampai sana parking pula penuh. Terpaksa parking kereta jauh sikit dari wad bersalin.

UF sampai lebih kurang jam 9.30 pagi dan terus ke dewan bedah. Hajat asal nak temankan zaujah bersalin secara normal tapi terpaksa kena bedah pula. Takpalah yang penting ibu dan anak selamat. Di dewan bedah tu UF bertanyakan kepada nurse yang ada kat situ. Dia kata baby dah keluar dan dr. tengah uruskan jahitan zaujah. Alhamdulillah semuanya selamat. UF tanya macam mana saya nak azankan anak dan nurse tu kata tunggu si ibu dan anak keluar sekali nanti.

Selepas tunggu lebih kurang setengah jam, zaujah UF ditolak keluar dari dewan bedah. Dia dalam keadaan sedar tak sedar akibat bius. Kemudian baru anak UF ditolak keluar. Seronok sangat dapat tengok anak dan zaujah selamat. Sebelum UF azan dan iqamatkan anak, nurse menunjukkan dulu keadaan anak dan jantinanya. Lepas tu UF azankan ditelinga kanan dan iqamatkan di telinga kiri anak. Alhamdulillah atas kurniaan Allah yang amat bernilai ini. Syukran ya zaujati kerana mengandungkan dan melahirkan anak untuk UF.

Emmm nampaknya kena buat lagu la jawabnya.....

1 ulasan:

Zarinah berkata...

Tahniah Ustaz .... dari kami sekeluarga!