05 Mac 2011

Lagu Baru

Sekolah Kebangsaan Kota Warisan, Sepang minta UF tolong buat lagu untuk pertandingan nasyid. Pertandingan ni anjuran Kemneterian Pelajaran. Dah lama gak tak cipta lagu baru. Nak 2 lagu, yang pertama irama tradisional dan yang kedua moden.

Tema tahun ni “Akidah Kukuh Akhlak Terpuji”. Irama tradisional ni mencabar sikit sebab perlu ada elemen tarannum tilawah al-Quran. UF pun bukan terer sangat pasal lagu tarannum al-Quran ni. Dulu pernah belajar gak bacaan tarannum tapi sempat belajar lagu “Bayati” je. Ngaji tak habis……

Emmm setelah berhempas pulas memikirkan lagu yang berirama tarannum, terhasillah sebuah lagu baru ciptaan UF. Lagu tu bertajuk “Kerna Akidah” sempena tema pertandingan nasyid kementerian bagi tahun ni. Entahlah ada elemen tarannum atau tak hehe…

Kalau anda nak dengar lagu tu sila ke Islamy. Selamat mendengar!

Klik banner di bawah: