Kenangan Terindah

26 Januari 2011

Kenangan Terindah


10 tahun lepas pada tanggal 26 Januari 2001 selepas solat Jumaat, selamatlah UF menjadi seorang suami kepada seorang wanita pujaan hati. Ya! Hari ini genaplah sepuluh tahun perkahwinan UF dengan isteri tercinta.

Jika dikenang kembali, perkahwinan UF agak unik sikit. Ia unik sebab dua perkara. Pertamanya pengantin wanita nun jauh di perantauan di Mesir. Majlis akad nikah pula diadakan di rumah pengantin wanita di Penanti, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Huhu kahwin sorang-sorang..... (dah nak kahwin sangat). Masa kahwin tu isteri belum habis belajar lagi.

UF dapat berjumpa dengan isteri hanya selepas 6 bulan berkahwin. Ingatkan belajar ja yang ada PJJ, rupanya UF kahwin pun secara PJJ.... hehe... Bulan Julai isteri pulang ke Malaysia dan Ogos baru buat kenduri.

Yang keduanya ia unik sebab akad nikah UF dalam bahasa Arab. Maklumlah al-Marhum bapa mertua seorang ustaz dan pengetua sekolah agama Fa'iqiyyah Da'imiyyah Permatang Pauh. Saksi 2 orang pula biras UF dan kedua-duanya juga ustaz. Seorang belajar di al-Azhar dan seorang lagi di Acheh.

Jadi masa akad nikah tu, kami empat orang je lah yang faham... hehe... Yang lain tu melopong je lah dan dok pakat "renyeh"... hang tengok aku... aku tengok hang....

Masa kahwin tu UF mengajar di sebuah sekolah swasta (Sri Ayesha Islamic Primary School) di Bandar Baru Bangi. Alhamdulillah tak lama lepas tu, UF dapat tawaran kerja sebagai tutor di Universiti Sains Islam Malaysia (USIM). Bak kata orang rezeki orang baru berkahwin.

Emmm... sepanjang 10 tahun ni pelbagai ragam dilalui oleh UF bersama isteri tersayang. Anak UF pun dah darjah 3 dah. Semoga perjalanan hidup UF sekeluarga terus dirahmati dan diredai Allah Taala.

Bahibbik min kulli fu'adi ya habibati....

1 ulasan

Tanpa Nama berkata...

tahniah...smoga Allah membahagiakan ustaz n zaujah....