11 Januari 2011

Kalau UF Jadi NC USIM

UF mula kerja di USIM tahun 2001, jadi dah masuk tahun ke sepuluh kerja di sini. UF antara staf akademik USIM terawal (walaupun bukan paling awal) bermula di Institut Baitul Mal Kg. Pandan lagi. Banyak kenangan pahit manis masam kelat yang dilalui sepanjang tempoh tu.

Baki post ini di delete kerana dikatakan sensitif. UF dengan rasminya memohon maaf kepada semua pihak yang terbabit, atas penyiaran post ini sebelum ini.

Terpulang apa saja interpretasi tuan2/puan2 atas tulisan UF ini atau sebelum2 ini.

Ya Laytani Kuntu Nasyan Mansiyya...

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Agaknya kalau anda menjadi NC USIM lagi lingkup universiti.komen langsung tidak membangun.boleh dikategorikan sebagai budak sekolah yang dalam tekanan perasaan

usulifaqih berkata...

jangan bimbang.... saya akan lantik anda jadi dekan ka, pendaftar ka atau paling tidak pun tnc... tu pun kalau nak la...

nak jadi nc tunggu kontrak saya habis dulu.... boleh?

Tanpa Nama berkata...

Dia ni memang nama dia dah blacklist kat KPT.Pelik sungguh, biasanya orang mengaji agama tinggi sokong PAS, ada la logik. Ini DAP ke hulu ke hilir.Macamana dia wakil staf akademik USIM dengan semangat DAP dia? Tak percaya tanya kawan2 rapat dia (dia ada kawan ke di Usim???)

Tanpa Nama berkata...

Tapi kan sebelum UF ni jadi nc, baik saya jadi nc dulu...boleh sy terminate terus kontrak UF..usim tak perlukan org yg mcm ni..agaknya kalo ade org yg mcm UF ni USIM mmg xkan berkembang..

student ust berkata...

salam..sy pelikla..tanpa nama ni selalu serang ust..tp syg hanya dr belakang..xberani plak dedahkan nama..sudah baling batu, sembunyi tgn..tp apa pn, sy tabik..sbb tanpa nama selalu follow apa y ust tulis..walopon xske ust en..nk jugak komen2 kt post2 ust:)




p/s: 2 kire admirer ke hape?:P

usulifaqih berkata...

Emmm... Kalau manusia tak suka kita boleh tahan lagi.... kalau Allah tak suka kita?

Tanpa Nama berkata...

Mungkin Irwan tak berkempen dikalangan siswa/i kerana budak2 USIM proBN, dia takut kena adu.tapi kat luar anda tahulah...anda sangka Tanpa Nama orang sama???kat sini aje dah 3 pensyarah USIM berbeza kasi komen.tidak berani dedah nama? Laporan tiap2 suku penggal pasal Irwan ke KPT yang ditandatangan NC USim, penuh dengan nama kakitangan kanan Usim.Sebab tu Irwan takut bekempen di Tenang...atau adakah sebab bukan DAP yang bertanding?

Dr. UsuliFaqih berkata...

Ingatkan SB USIM ni terer.. rupanya ketinggalan maklumat betul... informer dah takleh pakai ni...

Univ Sebelah berkata...

Dari dulu orang cerita, jangan masuk usim, teruk! sebab, usim = usumno. Nama je negara kita demokrasi, bebas mcm2, tapi di usim tidak. Segala yang ditulis oleh Tanpa Nama dari usim tu memang benar2 dah dedahkan keburukan pentadbiran usim. Baguslah, teruskan tulis mcm tu biar dunia tahu dan yakin tentang masalah di pihak atasan usim yang terlalu dipengaruhi politik 'parti tertentu'.

Dr. UsuliFaqih berkata...

univ sebelah.... ish ish betui ka orang kata camtu (padahal dah tau lama dah hehe)... teringat prof Osman al-Habshee pernah kata dalam seminar anjuran USIM... kalau betui2 kita "akademik" jangan biar umno atau pas masuk universiti... ini tidak, kalau pas masuk, haram... kalau umno masuk, halal... tak aci daa.... ini dia kata... tapi tengok la dia sapa... bekas presiden unitar... cuba UF yang kata camtu... dah lama kena "tibai" macam EsBi USIM tu la... tapi tak kata pun dah kena tibai... ada kisah??? heheh...