18 Oktober 2010

Catatan 18 Oktober

Allahu Akbar!!! Esok UF akan menghadapi viva tesis Ph.D. Dalam ketenagan diri, ada gelisah, dalam gelisah ada tenang. Kepada Allah jualah segala pengharapan agar dapat menghadapinya dengan sebaik mungkin.

Hari Sabtu dan Ahad, UF tak keluar rumah, kononnya nak mentelaah tesis yang setebal 360 muka tu. Baca tu memang baca, tapi cabarannya banyak. Mengantuk la, malas la dan macam-macam lagi. Banyak program penduduk UF tak hadir sebab tak mau ganggu fikiran dengan perkara-perkara lain.

Sabtu, lepas Isyak masa UF tengak dok baca tesis, ada orang taman datang rumah mengadu anaknya hilang. Pulak dah, UF sebagai pengerusi penduduk taman kenalah bantu dan bertindak. UF pun call 4-5 orang orang-orang taman untuk bantu cari. Manalah nak tahu jatuh dalam longkang belakang rumah ka apa ka.

Sedang kami bersiap-siap nak cari, selamba je anak dia keluar dari rumah jiran selang sebuah rumah. Rupanya anak dia dari petang pukul 6 sampai pukul 9 malam dok ada kat rumah kawan dia main game. Haru betul budak darjah 3 tu. Dalam hati UF dari awal lagi UF dah rasa mesti pi rumah kawan dia tak bagitau kat mak ayah dia ni. Cuma tak tahu rumah kawan yang mana satu. Sebelum ni kat taman lama di Nilai pun pernah berlaku macam ni.

Dah tak jadi cari budak tu, kalau nak ikut hati nak juga UF bersembang dengan orang-orang taman. ye lah nak lepas tension kata orang. Tapi dok ingat tesis yang tak habih baca lagi, UF berjaya mengalahkan nafsu bersembang (Alhamdulillah).

Hari Ahad, kononnya nak tambah gear membaca tapi kepala pulak dok buat pening. Gamaknya banyak banyak baca kot hehehe… Sampai ke petang kepala dok pusing ja… bila baca tesis, mata jadi kembang semacam… Dah 2 hari UF tak keluar rumah tengok matahari… jadi petang lepas Asar UF ajak anak pi taman permainan kat Nilai. Saja pergi jauh sikit makan angin….

INSTINCT

Setelah menunggu begitu lama, akhirnya Alhamdulillah album ke 2 Instinct masuk juga ke radio IKIM.FM. Album Instinct ke 2 ni juga mengandungi lagu ciptaan UF. Lagu bertajuk “Iftitah” menjadi tema album terbaru kali ini. Ia adalah terjemahan doa iftitah yang selalu kita baca dalam solat.

Ada 5 lagu semuanya, 1 lagu iaitu “Resah” dimasukkan kembali kerana lagu ini diminati ramai peminat Instint. 4 lagi lagu semuanya sedap-sedap didengar (cewahh puji kumpulan sendiri). Kepada peminat Instinct, tunggulah lagu-lagu tu akan berkumandang di corong IKIM.FM. Kalau lagu-lagu tu dah masuk carta jangan lupa undi ya…

Untuk dengar prebiu lagu-lagu tersebut dan membelinya secara online anda boleh klik logo di bawah:

2 ulasan:

atieqah berkata...

bittaufiq wannajah ustaz..!!!

puteri berkata...

ustaz,
new entry please..

he.he.he
;-)

♥♥♥ Entry Puteri Terkini:
"Ulama' atau ular dalam semak?"