Bahagianya, namun...

19 Julai 2010

Bahagianya, namun...

Hari ini hari lahir UF ke 34. Alhamdulillah Allah masih beri kesempatan pada UF untuk hidup sehari lagi.

Hari lahir tahun ini ada satu kelainan dalam hidup UF. Memang syukur sangat atas nikmat yang Allah kurniakan kepada UF. Apa yang Allah telah takdirkan untuk UF hanyalah menambahkan keimanan dan kepercayaan UF kepadaNya. Bak kata Nabi Ibrahim “Liyatmainna Qalbi”.

Benarlah janji Allah, jika kita tidak putus asa, insya Allah kita takkan dipersiakan. Dalam perjalanan untuk mendapat apa yang dihajati, tidak sekelumitpun rasa putus asa, mahupun kecewa. Doa terus dipanjatkan agar Allah memberi apa yang terbaik dalam hidup ini.

Alhamdulillah, berkat doa itu, lebih kurang seminggu yang lepas UF dianugerahkan nikmat yang mungkin jarang-jarang orang lain perolehi. Sebab itulah UF kata hari lahir tahun ini amat bermakna dan unik. Syukur Alhamdulillah tidak henti-henti. Namun kegembiraan itu sebenarnya tanggungjawab yang semakin bertambah. Sekali lagi kepadaMu ya Allah, kupohon kekuatan untuk mengharungi segalanya.

************

Hari ini juga isteri UF memulakan dialisis di USIM. USIM telah mendapat sumbangan mesin dialisis daripada Majlis Agama Islam Pahang. Kalau sebelum ini USIM terpaksa membayar lebih kurang RM3500 sebulan kepada pusat dialisis swasta, jadi bila dah ada mesin sendiri dapatlah kurangkan kos.

Kira isteri UF orang pertama yang rasmi mesin dialisis tu di USIM. Dia juga orang pertama yang USIM tanggung untuk kos rawatan dialisis sebelum ini. Ada dua orang lagi yang terdiri daripada staf dan isteri staf USIM yang menerima rawatan dialisis. Memang kasihan lihat keadaan isteri yang menanggung ujian Allah ini. Ya Allah, Engkau telah berikan ujian kepada isteriku di dunia, maka ampunkan dosanya dan
tempatkannya disyurga. Berikan juga aku syafaat dengan sebab ujian kepada isteriku. Moga aku dan semua keluargaku berada disyurgaMu. Amin!!!

6 ulasan

Tanpa Nama berkata...

aidul milad ya ustaz....smoga zaujah ustaz sihat2 sllu..barakallahulakuma!

Tanpa Nama berkata...

selamat hari lahir ust =)

Prof Dr. Irwan bin Mohd Subri berkata...

Syukran 'Ala Du'aikum

Puteri berkata...

salam. ustaz.
selamat hari lahir.
semoga pjg umur murah rzki dan dberkati..
amenn.

Tanpa Nama berkata...

semoga kebahagian milik utz...doa ana iringi kesihatan zaujah utz,moga sihat walafiat...

tok pulai chondong berkata...

semoga azwaj ustz, sihat2 belaka...