Kenduri Kesyukuran

07 Januari 2010

Kenduri Kesyukuran


Semalam UF dijemput untuk menghadiri kenduri kesyukuran sempena kemenangan USIM dalam pertandingan Mahkamah Mut Syariah Peringkat Kebangsaan yang diadakan pada 12-13 Disember tahun lepas. UF tak sempat nak tulis post tentang kemenangan tersebut. Alhamdulillah perserta-perserta USIM menyapu bersih tiga kategori iaitu penghujah terbaik, hujahan bertulis terbaik dan johan keseluruhan.
Terasa bangga sebab UF jadi jurulatih dan pengiring mereka dalam pertandingan tersebut. Walaupun kemenangan USIM dipertikai banyak pihak kerana kata mereka USIM bias sebab USIM sendiri yang jadi penganjur, tapi sebenarnya para hakim bukan terdiri daripada staf USIM. Para hakim semuanya orang luar iaitu hakim-hakim Mahkamah Tinggi dan Rendah Syariah dan dipantau oleh Persataun peguam Syarie Malaysia.
Takpelah, biasalah adat pertandingan menang kita seronok, kalah kita tak puas hati dan pertikai sana sini. Apa-apa pun UF ucap tahniah kepada semua mooters yang berjaya tempoh hati dan timbalah pengalaman ini untuk masa akan datang.

Tiada ulasan