28 September 2009

Setelah Sekian Lama...

Hari ni 28hb September, UF kena lapor diri untuk bertugas semula di USIM setelah 3 tahun 9 bulan bercuti belajar. Pejam celik kejap je masa berlalu, walaupun sebenarnya UF masih belum selesai lagi Ph.D. Tapi yang penting UF dah habih menulis tesis. Hanya tengah edit apa yang penyelia suruh sebelum penilai dalam dan luar baca pulak.

Sebenarnya dari segi masa di UIA, UF baru 2 tahun je tapi disebabkan tempoh sebenar UF cuti belajar dikira daritarikh UF pergi ke Syria (Disember 2005), itu yang menyebabkan UF dah hampir sampai masa maksimum iaitu 4 tahun.

Pagi tadi, lepas hantar anak pi sekolah, UF terus ke USIM untuk lapor diri. Dah habis urusan kat unit cuti belajar, UF pi ke Fakulti Syariah dan Undang-Undang untuk uruskan bilik. Tapi bila sampai ke fakulti, pembantu tadbir yang dok urus bilik tu pulak cuti hari ni. Sabar je lah….

Esok (selasa) dapat cuti tanpa rekod sampai hari Ahad sebab prosedurnya pensyarah/tutor yang lapor diri dari cuti belajar akan dapat cuti tanpa rekod selama seminggu. Jadi hari Isnin depan pulak la masuk kerja balik tapi esok kena pi USIM jugak sebab nak setelkan bilik. Lagipun tesis tak habis edit lagi ni, dah dapat bilik sedapla buat kerja edit mengedit ni.

Selamat bertugas kembali kepada diri sendiri!!!! Orang dah mula pangil Dr. Irwan hehehe

(Bergambar sebelum lapor diri di USIM)

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Makin berisilah Ustaz..

usulifaqih berkata...

biasalah... happy la katakan... takde masalah