Monolog Buat Nafsu

02 Ogos 2009

Monolog Buat Nafsu

Jika kau menyangka aku akan tewas dengan pujukanmu,
Ketahuilah sangkaan itu bak buih di lautan,
Berbekalkan iman yang tersemat,
Di lubuk hati paling dalam,
Relaku berkorban demi Islam,
Patah kaki, sayapku ada,
Patah sayap, paruhku ada,
Patah paruh, jiwaku ada,
Namun menyerah tidak sekali,
Manakan tahan bila ku lihat,
Islam diinjak manusia laknat,
Bacullah aku, dayuslah aku,
Jika kubiar Islam dihina,
Biar mereka menuduhku,
Pengganas gila yang tiada akal,
Relaku rela hina di mata mereka,
Sedangkan Allah lagi Mengetahui,
Aku berjuang, takkan ku jemu,
Sama ada terjulang panji yang suci,
Atau ku gugur syahid,
Biar anak dan isteriku menangisi,
Jasadku yang kaku menyembah bumi,
Moga ditempatkan aku bersama,
Para Anbiya' dan para syuhada.

Tribute and Salute buat pejuang 1 Ogos 2009...

Tiada ulasan