DIMASHQU (11)

21 Julai 2009

DIMASHQU (11)

15 Disember 2005 hari yang ditunggu-tunggu oleh aku selama ini. Inilah harinya aku akan berangkat bersama isteri dan anakku ke Syria. Awal-awal pagi lagi aku dah bangun dan bersiap walaupun kami akan bertolak ke KLIA lebih kurang jam 9 pagi.

(bergambar sebelum bertolak ke KLIA)
Sampai di KLIA, ramai rakan-rakan aku telah menunggu di situ, kerana kebetulan USIM menganjurkan majlis pelancaran buku di Hotel Pan Pacific bersebelahan. Aku pun salah seorang penerima anugerah dalam majlis tersebut tetapi aku tidak dapat hadir kerana bertembung dengan penerbangan aku ke Syria. Rakan-rakan aku berrsalaman dan berpelukan dengan aku sambil mengucapkan selamat jalan dan mereka meminta maaf sebab tidak dapat menunggu hingga aku masuk ke dalam kerana terpaksa ke majlis pelancaran buku USIM.

Aku pada mulanya agak risau kerana barang yang aku bawa agak banyak, semua sekali ada 8 beg besar dan kecil. Tapi Alhamdulillah semasa check in aku diberitahu yang seorang penumpang dibenarkan membawa 30kg ke dalam kargo. Jadi aku letak 5 beg yang jumlah sudah melebihi 90kg tetapi atas ihsan pegawai bertugas, aku tidak dikenakan sebarang cas tambahan. Manakala 3 beg lagi aku bawa bersama.

(Di KLIA)

Bersambung...

Tiada ulasan