DIMASHQU (9)

13 Jun 2009

DIMASHQU (9)

Memandangkan aku akan pergi lama ke luar negara, aku telah melelong barang-barang di rumah seperti meja makan, almari, katil, sofa, mesin basuh dan lain-lain. Aku hanya iklankan dalam webmail USIM, mula-mula ingatkan lelongan barangan tu tiada sambutan, tapi rupa-rupanya ramai yang menghubungi aku untuk membeli barangan tersebut. Maklumlah harga lelong yang memang murah dan alhamdulillah boleh dikatakan hampir ke semua barang telah ditempah oleh staf-staf USIM. Manakala kereta Iswara yang aku guna juga aku jual dan dapatlah sedikit lagi wang tambahan.

Semakin menghampiri bulan Disember, membuatkan aku semakin berdebar-debar kerana berasa teruja dapat pergi ke Syria. Sebagai tanda kesyukuran aku telah mengadakan kenduri doa selamat di rumah mak ayah aku di Penang 2-3 hari selepas hari raya Aidilfitri tahun 2005.


Bila dah masuk bulan Disember, aku mengambil cuti 2 minggu sehinggalah tarikh penerbangan ke Syria pada 15 Disember nanti untuk menghabiskan baki cuti tahunan. Aku juga mengadakan kenduri perpisahan di fakulti Syariah dan Undang-Undang, tempat aku mengajar. Ada perasaan sedih dan gembira, entahlah kenapa?


Bersambung...

Tiada ulasan