DIMASHQU (4)

15 Januari 2009

DIMASHQU (4)

Setelah itu aku pula mengutusi Dr. Tawfiq bertanyakan cara permohonan memasuki Universiti Damascus dengan lebih lanjut. Beliau meminta agar aku mengirimkan semua sijil dan surat yang berkenaan kepadanya. Beliau akan membantu aku mengemukakan permohonan ke universiti Damascus. Aku bertanyakan seorang sahabat aku (Ridwan Rizal) yang pernah ke Syria, mungkin dia tahu kalau-kalau ada pelajar Malaysia di Syria yang balik bercuti. Ini kerana untuk memohon masuk di Universiti Damascus, aku perlu mengemukakan sijil BA dan MA yang asli. Aku rasa lebih selamat jika aku kirim melalui budak Malaysia yang pulang bercuti daripada aku mengeposnya kepada Dr. Tawfiq.

Ridwan memberitahu ada seorang budak Selangor bernama Nakhaie yang balik bercuti dan akan ke Syria awal bulan Disember (2004) nanti. Jadi aku pun menelefon Nakhaie untuk mengirim sijil-sijil yang perlu dan meminta pertolongannya agar dapat memberikan sijil-sijil tersebut kepada Dr. Tawfiq.
Kebetulan pula 1-3 Disember 2004 aku ada bengkel Perancangan Akademik USIM 2005-2015 di Cherating, Pahang, aku tidak dapat bertemu dengan Nakhaie. Lalu aku minta pertolongan Us. Syed Ahmad Tirmizi (pensyarah USIM) untuk tolong menyerahkan sijil-sijil aku kepada Nakhaie. Us. Tirmizi memang dah banyak kali menolong aku (semoga Allah memberi ganjaran berlipat kali ganda kepada beliau).
Bersambung....

Tiada ulasan