13 November 2008

Novel Online

Dulu UF pernah memasang niat untuk menulis sebuah novel, tapi tak jadi kenyataan sampai sekarang pun. Tajuknya dah ada, jalan cerita pun dah ada tapi entahlah, mungkin cerita tu rekaan kot, jadi takdak spirit untuk menulis. Nak menulis novel ni bukannya senang sebab ia memerlukan kreativiti dan kesungguhan, kalau tak memang payah nak menjadi.

Tapi bila zaujah UF sakit masa kat Syria dulu, ada "cerita" yang memilukan hati UF dan kalau UF teringatkan balik, memang terkadang bergenang air mata jugak. Timbul balik idea nak tulis novel, tapi kali ni novel yang berdasarkan sebuah kisah benar yang terjadi pada UF kat Syria masa zaujah sakit.

Idea kasar dah pun UF tulis sikit, masa UF "berseorangan" kat Syria lepas zaujah dah pulih dan sihat. Time tension teringat anak dan bini, UF tulis pengalaman berhadapan saat mula zaujah sakit hingga balik ke Malaysia dan masuk hospital sampai koma 3 minggu.

UF akan tulis novel ni (mungkin lebih kepada catatan) secara online, tak tahulah pernah orang buat atau tak. Sambil sibuk untuk siapkan tesis dan menulis dalam blog ni, UF akan cuba untuk tulis novel ni sampai siap Insya Allah. Tajuk novel ni:

"DIMASHQU"

(Sebuah kisah benar yang meruntun kesabaran seorang suami)

Tiada ulasan: